株式会社パソナHRソリューション(以下「当社」と言います。)が提供するマイページ(以下「本サービス」と言います。)のご利用を希望される場合は、以下の利用規約(以下「本規約」と言います。)をご了承いただいた上でご利用ください。

第1条(本サービスのご利用にあたって)

1.

利用者

本規約において、利用者とは当社所定の方法により本サービス利用の申請を行い、本サービスが提供された方を言います。

2.

本サービスの内容

利用者専用のページが作成され、次の機能を利用者に提供します。

  • 簡易的な講座申し込み

  • 受講履歴の閲覧

  • 登録されている個人情報の編集

3.

利用者登録

(1)

本サービスの利用希望者は、当社の所定の方法により利用申請の上、自己の情報を提供、登録するものとします。

(2)

本サービスの利用登録にあたり、当社は利用者に対し、パスワードを発行します。

4.

利用者の管理責任

(1)

利用者は、利用者登録時に登録したメールアドレスおよびパスワード(以下「ログイン情報」と言います。)が本サービスにおいて利用者を識別するために使用されるものであることを認識し、厳重にその管理を行い、いかなる第三者にも開示、使用させてはならないものとします。

(2)

利用者は、ログイン情報の使用、変更、管理について一切の責任を負うものとし、ログイン情報を使用してなされた一切の行為について、自己が行ったものとみなされることを承諾するものとし、管理不十分、使用上の過誤による損害については、当社は一切その責を負わないものとします。

(3)

ログイン情報が第三者に使用されたことによる損害は、利用者の故意過失の有無にかかわらず、当社は一切責任を負わないものとします。

5.

禁止事項

利用者は、本サービスの利用にあたり、下記の行為をしてはならないものとします。

  • 本サービスの利用・登録を行う際、虚偽の情報を送信・登録する行為

  • 本サービスの利用によって得られた情報を営利行為に利用する行為

  • 法令に違反する行為、または違反する恐れのある行為

  • 本サービスその他当社が提供するサービスの利用に関する権利譲渡にあたる行為

  • 公序良俗に反する行為およびその他当社が不適当と認めた行為

6.

変更の届出

(1)

利用者は、本サービス利用の登録時に届出た内容に変更があった場合には、速やかに当社が指定する方法により変更の届出をするものとします。

(2)

前項の届出がなかったことで利用者が不利益を被ったとしても、当社は一切その責任を負いません。

第2条(本サービスの提供にあたって)

1.

本サービスの提供

当社は、利用者に対し、本サービスおよび本サービスを通じた個々のサービスを当社の判断に基づき適宜提供するものとします。なお、本サービス利用登録後であっても、過去に当社が提供するサービスにおいて本規約に違反する行為が明らかになった場合には、当社の全てのサービスを提供できないことがあります。

2.

利用者への通知・情報提供

(1)

利用者は、当社に登録されたEメールアドレスを、利用者に対する通知や情報提供に利用することについて承諾するものとします。ただし、利用者は当社所定の届出をすることにより、必要通知を除くEメールによる通知、情報提供の中止を依頼することができるものとします。

(2)

通知や情報提供を行ったことにより、利用者または第三者に対して損害が発生した場合でも、当社は一切責任を負わないものとします。

(3)

当社が当社に届出た連絡先にあてて通知・照会・確認を発信、発送し、または送付書類を発送した場合には、正確な連絡先の届出を怠るなど利用者の責めに帰すべき事由により、これらが延着しまたは到達しなかったときでも通常到達すべき時に到達したものとみなします。また、当社の責めによらない通信機器、回線およびコンピュータなどの障害ならびに電話、電子メールの不通などの通信手段の障害などによる延着、不着の場合も同様とします。

3.

本サービスの変更・中断

(1)

当社は、下記に示す天変地異その他事業運営上やむを得ない場合、利用者への事前通知または承認なくして、本サービスを一時停止または中止できるものとします。

  • システム保守その他本サービス運営上の必要がある場合

  • 天災、停電その他本サービスを継続することが困難になった場合

  • その他当社が必要と判断した場合

(2)

当社は、本サービスの一時停止または中止に起因して生じたいかなる損害についても、一切責任を負わないものとします。

(3)

当社は、事業の終了にあたって、本サービスの提供を終了することができるものとします。

4.

本サービスの提供の終了

(1)

当社は、利用者が使用停止を申し出た場合には本サービスの提供を終了します。

(2)

利用者が下記のいずれかに該当した場合、当社は事前の催告をせずに本サービスの提供を終了することができるものとします。

  • 利用者が本サービスその他当社の提供するサービス利用の際に、虚偽の申告、登録をした場合

  • 正当な理由なく当社からの連絡に応答しない場合

  • 利用者が本規約に反する行為など、当社が不適当と認めた行為を行った場合

  • 当社が提供するサービスの範疇を超えた要望を繰り返す利用者が、本サービスの運営を妨げる行為を行うなど、利用者と信頼関係が維持できないと当社が判断した場合

第3条(本サービスにおける情報の取り扱い)

1.

個人情報の取り扱い

当社は、本規約および当社の提供する各サービスにおける規約のほか、別途定める「個人情報保護方針」および「個人情報の取り扱いについて」に従い、利用者の個人情報を適切に取得・利用・提供・管理します。

2.

個人情報の正確性

(1)

利用者は、当社および利用者情報を提供する必要がある第三者に対して提供・開示する個人情報に関し、その内容が最新かつ正確であることを保証し、かつその内容について自らが責任を負うものとします。

(2)

万一利用者が提供した個人情報が正確でなかったこと、および、その内容の不備・齟齬などに起因して第三者から何らかの異議、請求または要求などがなされた場合には、利用者は自己の費用負担と責任で対処し、その負担分を当社に一切請求しないものとします。

3.

情報の加工

当社は、利用者の個人情報のうち、利用者個人を特定できる情報以外の情報を加工し、当社が編集・発行する各種媒体その他において利用できるものとします。この場合、各種媒体その他で利用された当該情報に関する著作権その他一切の財産的権利は、当社に帰属します。

4.

情報の利用

当社は本サービスにおける利用者の利便性向上のため、利用者の本サービス利用状況をサーバーおよびGoogle アナリティクスで計測します。Google アナリティクスのプライバシーとセキュリティについては「Google アナリティクス データの保護」をご確認ください。また、キャプランは利用者の訪問・行動履歴や利用者情報を元に下記の方法によって広告を掲載します。

(1)

利用者の訪問・行動履歴をCookieによって取得し、Yahoo! JAPAN、 Googleを含む委託先によりインターネット上のさまざまなサイトにユーザーの興味・関心に合わせた適切な広告を掲載します。Cookieとは閲覧履歴や入力内容などを利用者の通信端末にファイルとして保存しておく仕組みですが、Cookieに個人を特定する情報は含まれていません。また、Cookieは利用者のブラウザで利用する範囲を設定することができます。なお、利用者がYahoo! JAPAN、Googleを含む委託先による広告配信を希望しない場合は、「Yahoo! JAPANの配信する行動ターゲティング広告について」、「Google 広告の管理」で無効にすることができます。

(2)

FacebookのCookie、タグ、通信端末ID、利用者情報などから取得・作成した利用者の訪問・行動履歴やカスタムオーディエンスを元に、Facebookにユーザーの興味・関心に合わせた適切な広告を掲載します。カスタムオーディエンスとは、利用者の訪問・行動履歴や復元できないデータに変換した個人情報から作成された広告の配信対象を指します。Facebookが収集したデータの保護についてはFacebookの「データに関するポリシー」をご確認ください。なお、利用者がFacebookによる広告配信を希望しない場合は、Facebookにログイン後「Facebook広告」をご確認ください。

第4条(その他)

1.

反社会的勢力の排除

利用者は、下記(1)に該当せず、また将来にわたって以下(1)~(2)に該当しないことを表明します。これらに違反した場合、当社による本サービスの提供が終了となったとしても、利用者は異議を申し立てないものとします。

(1)

反社会的勢力(暴力団員、暴力団員でなくなった時から5年を経過しない者、暴力団準構成員、暴力団関係企業の関係者、総会屋など、社会運動など標ぼうゴロまたは特殊知能暴力集団などの関係者、その他これらに準ずる者を言います。)

(2)

暴力的行為、詐術・脅迫行為、業務妨害行為など違法行為を行うこと

2.

免責

(1)

当社は、本サービスの利用に関して、その内容・情報などの完全性、正確性、有用性などの保証を行うものではありません。

(2)

本サービスにおいて、当社が採用する暗号技術を含めたシステム上の安全対策などは当社が妥当と判断したものであり、当社がその完全性、安全性などを保証するものではありませんが、利用者は本サービスの利用に際し、公衆回線、専用電話回線、インターネットなどの通信経路の特性および、当社が採用するシステム上の安全対策などについて了承しているものとみなします。

(3)

当社は、本サービスの利用に起因して生じた利用者の損害について、一切責任を負わないものとします。万が一、かかる損害の発生について当社に過失がある場合であっても、当社が利用者に対して負担する損害賠償責任は、通常、直接かつ現実に生じた損害に限られるものとします。但し、かかる損害の発生について当社に故意または重過失がある場合にはこの限りではありません。

(4)

利用者が利用する通信端末により、本サービスの機能が正しく動作しない場合については、当社は一切の責任を負いません。

3.

不可抗力

天変地異、ネットワーク上の障害、通常講ずるべきウィルス対策では防止できないウィルス被害、その他当社の責によらない事由によって本サービスの提供が遅延し、または困難もしくは不能となった場合、これによって利用者に発生した一切の損害について、当社は責任を負わないものとします。

4.

損害賠償責任

利用者が本規約の各事項に違反して他の利用者、当社、関係者または第三者に損害を与えた場合は、利用者はその損害を賠償するものとします。

5.

本規約の変更

当社は必要に応じて本規約の内容を変更することができるものとします。変更後の本規約の内容は、本サービスサイトからリンクされたマイページ利用規約において掲載するものとし、掲載後1カ月経過後に本サービスを継続して利用している利用者は、変更後の本規約の内容に同意したものとみなします。

6.

定めのない事項本規約に定めのない事項は日本法に準拠し、利用者とキャプランとの間において誠意をもって協議し解決することとします。

7.

管轄裁判所

万が一、本規約の各事項に関連して紛争が生じた場合は、東京地方裁判所または東京簡易裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

附則 2016年2月15日制定
   2023年10月1日改定

[User Policy of “My Page”]

When using “My Page” (hereinafter called the “Service”) provided by PASONA HR Solution Inc. (hereinafter called “PASONA HR Solution”), please use it after agreeing to the user policy (hereinafter called the “Policy”) as prescribed below.

Chapter 1 Use of the Service

1.

User

User described in the Policy means the person who applies to the Service by the method stipulated by PASONA HR Solution and receives the Service.

2.

Contents of the Service

An exclusive page for the User is provided the following functions.

  • Simplifying application for learning courses

  • Browsing the learning history of courses

  • Compiling the registration of Personal Information

3.

Registration by User

(1)

The User shall provide the personal information to apply and register for the Service by the method stipulated by PASONA HR Solution.

(2)

PASONA HR Solution shall provide a password to the User for use of the Service.

4.

Management Responsibility by Applicant

(1)

The User shall strictly control the mail address and the password recorded at the time of registration (hereinafter collectively called “Log-in Information”) and may not disclose or lend it to any third parties because it is used to identify the User in the Service.

(2)

The User shall be responsible for the use, change and control of Log-in Information and agree to all actions using Log-in Information deemed to have been executed by the User. PASONA HR Solution shall not be responsible for any damages caused by insufficient management and faults by the User.

(3)

PASONA HR Solution shall not be responsible for any damages caused by the use of Log-in Information by a third party regardless of intention or negligence by the User.

5.

Prohibited Matters

The User may not execute the following actions when using the Service.

  • Action of sending or registering false information when using or registering the Service.

  • Action of using the information acquired by the Service for the purpose of trade in business

  • Action of violating laws or likely violate laws

  • Action of transferring the right related to use of the Service and other services provided by PASONA HR Solution

  • Action against public order and morals or other inappropriate actions judged by PASONA HR Solution

6.

Notice of Change

(1)

In cases where any change in the information notified at the time of registration of the Service occurs, the User shall notify the change soon by the method stipulated by PASONA HR Solution.

(2)

Even if the User suffers a disadvantage because the notice of change prescribed in the preceding paragraph has not been made, PASONA HR Solution shall not be responsible for any disadvantage.

Chapter 2 Provision of the Service

1.

Provision of the Service

PASONA HR Solution shall provide the Service and individual services related to the Service to the User according to the judgment of PASONA HR Solution. And even after the registration of the Service, PASONA HR Solution may refuse to provide all of the services, if the fact that the User violated the Policy in the services provided by PASONA HR Solution in the past is revealed.

2.

Notice and Information Provision to the User

(1)

The User shall agree with PASONA HR Solution who uses the e-mail address registered at PASONA HR Solution to provide notice and information. However, the User may request to stop the provision of notice and information by the method stipulated by PASONA HR Solution except necessary notice.

(2)

Even if the notice or information causes damages to the User or a third party, PASONA HR Solution shall not be responsible for the damages.

(3)

In cases where PASONA HR Solution sent notice, inquiry or confirmation, or mailed documents to the contact address registered at PASONA HR Solution and late delivery or non-delivery occurred due to reasons attributable to the User, such as negligence to notify the correct contact address etc., they shall be deemed to have been arrived at the time when they should be normally arrived. And late delivery or non-delivery caused by faults of communication device, circuit and computer, or fault of communication means, such as disconnection of electric mail and telephone not attributable to PASONA HR Solution, shall also be deemed to be the same.

3.

Change or Suspension of the Service

(1)

PASONA HR Solution may stop or temporarily suspend the Service without notice to the User or the User’s consent in advance when the following cases of natural disaster or other unavoidable situation on business management occurs.

  • When necessary for system maintenance and others such as execution of the Service,

  • When difficult to continue the Service due to natural disasters, power failure or others,

  • When PASONA HR Solution judges necessity

(2)

PASONA HR Solution shall not be responsible for any damages caused by temporary suspension or cancellation of the Service.

(3)

PASONA HR Solution may terminate to provide the Service when the business terminates.

4.

Termination of the Service

(1)

PASONA HR Solution shall terminate the Service when the User requests to terminate of the Service.

(2)

PASONA HR Solution may terminate the Service without notice in advance when the act of the User falls under either of the following cases.

  • Case that the User makes false declaration or registration when using the Service or other services provided by PASONA HR Solution

  • Case that no response to PASONA HR Solution is made without reasonable reasons

  • Case that PASONA HR Solution judges difficult to maintain the trust relationship with the User who repeats requirements beyond the scope of the services provided by PASONA HR Solution and disturbs management of the Service.

Chapter 3 Handling of Information in the Service

1.

Handling of Personal Information Protection

PASONA HR Solution shall properly acquire, use, provide and manage the personal information of the User according to “Handling of Personal Information” and “Privacy Policy” stipulated separately, in addition to the Policy and other policies of each service provided by PASONA HR Solution.

2.

Accuracy of Personal Information

(1)

The User shall guarantee and be responsible for the data accurate and up to date in relation to the information provided or disclosed to Capan and a third party to whom the data is necessary to be provided.

(2)

In cases where a third party files any notice of opposition, request or requirement caused by the reason that the information provided by the User was not accurate and that the data was contradicted or default, the User shall be liable for the costs and shall not charge them to PASONA HR Solution.

3.

Information Processing

PASONA HR Solution may process information except the information that can identify the specific individuals among the Users’ information and shall use it for various media compiled and issued by PASONA HR Solution. In this case, copyrights and other related rights regarding the said information used for various media shall belong to PASONA HR Solution.

4.

Information Use

PASONA HR Solution shall measure the use status of the Service by the User through Server and Google Analytics in order to improve the convenience of the User in the Service. Please refer to “Data Protection of Google Analytics” as for privacy and security of Google Analytics. And PASONA HR Solution shall publish advertisements by the following methods, based on the information of the User and of visit/access history by the User.

(1)

Visit and access history by the User shall be acquired by Cookie and selected advertisements that likely meet the User’s interest and concern shall be published on various Internet sites of trustees including Yahoo! JAPAN and Google. Cookie does not acquire information that identifies a specific individual though the system of Cookie retains access history, input data etc., in the files of the User’s communication terminal. And Cookie can be set to limit the use scope of browser. The user can disable the functions at the web sites of “Access Targeting Advertisement distributed by Yahoo! JAPAN” and “Control of Google Advertisement” when the User does not desire the advertisements distributed by trustees including Yahoo! JAPAN and Google.

(2)

Selected advertisements that likely meet the User’s interest and concern shall be published on Facebook, based on Custom Audience and visit/access history of the User acquired by the User’s information such as Cookie, Tag, communication terminal ID etc., of Facebook. Customer Audience means distribution target of advertisements made by visit/access history of the User and by converted data of personal information that cannot be restored. Please refer to “Data Policy of Facebook” as for data protection acquired by Facebook and also refer to “Facebook Advertisement” after logging in when the User does not desire the advertisements distributed by Facebook.

Chapter 4 Others

1.

Eradication of Anti-social Forces

The User shall pledge not to fall under (1) described below at preset, and not to fall under (1) and (2) below in future as well. In cases where the User violates this Article and PASONA HR Solution terminates the Service, the User shall not file any objections.

(1)

Anti-social forces (a member of organized crime group, a quasi-member of any organized crime group, a member affiliated with any organized crime group, corporate racketeer, a member affiliated with any special intelligence organized crime group, a person who has not been any of the foregoing during the past 5 years, or any person engaged in any act that is contrary to public interest)

(2)

Any act of making a demand in a violent manner, any act of making an unreasonable demand beyond legal responsibilities, any act of using intimidation or violence in connection with a business transaction, any act of defaming the reputation of or interfering with the business by spreading rumors or using fraudulent or forceful means

2.

Disclaimer Clauses

(1)

PASONA HR Solution shall not guarantee completeness, accuracy, usefulness etc., of the information and the contents for use of the Service.

(2)

PASONA HR Solution shall not guarantee completeness, security etc., of the Service though PASONA HR Solution judges that safety control measures of the system including cryptographic techniques adopted by PASONA HR Solution are reasonable. The User shall be deemed to have agreed to safety control measures of the system adopted by PASONA HR Solution and to characteristics of communication route such as public network, specialized telephone line, Internet etc., when using the Service.

(3)

PASONA HR Solution shall not be liable for any damage to the User arising from the use of the Service. Even if PASONA HR Solution is negligent in the occurrence of such damages, PASONA HR Solution's liability to User for damages shall be limited to ordinary, direct and actual damages. However, this shall not apply to the cases where PASONA HR Solution is willful or grossly negligent in the occurrence of such damages.

(4)

PASONA HR Solution shall not be liable for any disadvantages to the User, in the cases where the Service does not function properly due to the communications terminal used by the User.

3.

Force Majeure

In cases where the Service is delayed, difficult or disabled to provide due to a convulsion of nature, a communication failure on a network, virus damages difficult to be prevented by normal anti-virus control measures and others not attributable to PASONA HR Solution, PASONA HR Solution shall not be responsible for any damages of the User caused by this.

4.

Liability for Damages

In cases where the User violates the provisions of the Policy and causes damage to other users, PASONA HR Solution, the party concerned or third parties, the User shall compensate for the damages.

5.

Change of the Policy

PASONA HR Solution shall change the contents of the Services if necessary. The new contents of the Policy after change shall be published on User Policy of “My Page” linked by the web site of the Service and the User who has been successively using the Service shall be deemed to have agreed to the new contents of the Policy after one month from the publication.

6.

Matters not provided for in the Policy

Matters not provided for in the Policy shall be governed by the laws of Japan and shall be resolved by consultation in good faith between the User and PASONA HR Solution.

7.

Court with Jurisdiction

In cases where a dispute regarding the provisions of the Policy arises, the Tokyo Summary Court or the Tokyo District Court shall be the exclusive agreement jurisdictional court in the first instance.

Establishment February15, 2016
Revised October 1, 2023